ck45,mo40,spk,spkr,ورق دریایی,ورق مخازن بخار,ضد سایش,ضد اسید,استنلس استیل,مانیسمان

ck45,mo40,spk,spkr,ورق دریایی,ورق مخازن بخار,ضد سایش,ضد اسید,استنلس استیل,مانیسمان

ck45,spk,mo40,gla,x52,steels,مانیسمان,لوله آلیاژی,آتشخوار,فروش انواع فولاد آلیاژی,فروش انواع ورق آلیاژی, در سراسر ایران,فولاد رسول دلاکان/09122136675
ck45,mo40,spk,spkr,ورق دریایی,ورق مخازن بخار,ضد سایش,ضد اسید,استنلس استیل,مانیسمان

ck45,mo40,spk,spkr,ورق دریایی,ورق مخازن بخار,ضد سایش,ضد اسید,استنلس استیل,مانیسمان

ck45,spk,mo40,gla,x52,steels,مانیسمان,لوله آلیاژی,آتشخوار,فروش انواع فولاد آلیاژی,فروش انواع ورق آلیاژی, در سراسر ایران,فولاد رسول دلاکان/09122136675

لوله انتقال نفت – ارزیابی کمی و کیفی ریسک های خطوط لوله انتقال نفت ایران

متن کامل ارزیابی کمی و کیفی ریسک خطوط لوله انتقال نفت را می توانید با کلیک بر روی عبارت ((لوله انتقال نفت)) مشاهده نمایید.

لوله انتقال نفت - ارزیابی کمی و کیفی ریسک های خطوط لوله انتقال نفت ایران

ارزیابی کمی و کیفی ریسک های خطوط لوله انتقال نفت ایران (مطالعه موردی: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران)

به منظور جلوگیری از خسارت های مالی، و زیست محیطی در خطوط لوله انتقال نفت. می توان با استفاده از رویکردهای احتمالی از قبیل رتبه بندی ریسک. ترکیب احتمال های یک رویداد یا پیامد نتایج آن و تلاش برای پاسخ گویی به ریسک های مورد شناسایی. از بروز این حوادث جلوگیری به عمل آورد. در این مطالعه ریسک های ایجاد اختلاف فشار و پارگی خط در نقطه پوسیدگی در اثر بست ولو (شیر فلکه). عدم توانایی تهیه قطعات به علت تحریم، پارگی و شکست خط لوله در اثر فرسودگی. پارگی خط یا ترک خوردگی مخزن در اثر رانش زمین، آب بردگی و پارگی خط در مسیر عبور رودخانه. به عنوان پنج ریسک با اولویت بالا از پنجاه عدد ریسک مورد شناسایی می باشد.

خطوط لوله به عنوان یکی از وجه های مؤثر کاربردی و اقتصادی برای انتقال مواد خطرناک و قابل اشتعال. از قبیل گازهای طبیعی، نفت خام و مشتقات آن از طریق خط انتقا راه یا راه آهن قابل انتقال نمی باشند. به نظر می رسد در اکثر کشورها سیستم خطوط لوله در حال گسترش و افزایش مصرف گاز و نفت می باشند. و به طور ثابت نیازمند به این مواد و تسهیلات بهره برداری ایمن می باشند. همچنین اقتضای مواد احتراق پذیر منفجر شوندگی و پخش شوندگی به صورت طبیعی می باشد. در خطوط لوله انتقال به علت پخش گازها یا نفت طبیعی به وسیله شکست یا نشت آن. تحت عنوان یک موضوع خطر، امکان انفجار یا آتش را به وجود می آورد.

هدف از ارایه این تحقیق شناسایی ریسک های خطوط لوله به منظور جلوگیری از حوادث ناگوار. و خسارت های مالی، جانی و زیست محیطی می باشد. که با استفاده از فرآیند مدیریت ریسک پیکره دانش مدیریت پروژه خطرات شناسایی و بازنگری می گردد. و مورد تحلیل قرار خواهند گرفت. و پاسخ های لازم به آن ها می دهند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری به عمل آید.

مروری بر ادبیات موضوع

در این قسمت به تحقیقات قبلی در رابطه با روش های ارزیابی ریسک می پردازیم.

محمد حسین فلاح نژاد (Mohammad Hessein Fallahnejad) در سال 2013 میلادی. با استفاده از ضرایب شاخص تکرار نسبی و شدت اثر نسبی و به کارگیری ضرب دو شاخص. و منتج شدن به شاخص بزرگی نسبی توانست 43 عامل ریسک را در 9 گروه کارفرما، مشاور، پیمانکار، مصالح، علل خارجی، ارتباطات. فصل مشترک ها، قرارداد و نیروی انسانی و تجهیزات شناسایی کند.

لیو و همکارانش (Liu M,Zang S,Zhou D) ریسک های داخلی انسانی و محیط زیستی و همچنین تأثیرهای اقتصادی را مرکز توجه خود قرار دادند. و اغلب نتایج را از یک رهایی گاز و نفت طبیعی یا حوادث مربوط به خطوط لوله می دانند. ریسک های مالی مربوط به یک وقفه ی احتمالی منابع گاز و نفت را نمی توان نادیده گرفت. حتی اگر آنها به تأثیرهای قابل توجه بعدهای ریسک ابتدایی مرتبط نباشند.

کاهش به علت یک وقفه منابع گاز و نفت و کاهش سود. را به عنوان یکی از نتایج حوادث که معمولاً تغییر مصرف کننده. احتمال کاهش سود و کاهش قابل توجه تولید، تأخیرهای پیمانکار و خسارت به تجهیزات دارای وابستگی را ایجاد می کنند. در نظرگیری می شود. بنابراین یک نقطه مهم برای یک رویکرد در ارزیابی ریسک شامل بعد انسانی، محیط زیستی و تأثیرهای مالی حوادث لوله ملاحظه شد. گذشته از این، بودجه، زمان و محدودیت نیروی انسانی باید در فرآیند مدیریت ریسک توسط شرکت های پخش و انتقال لوله در نظرگیری شود.

هانگ و ونگ (Han,WG.Weng) در سال 2011 میلادی. روش ارزیابی کیفی شاخص سیستم که شامل سه سطح ابتدایی شاخص علت و معلولی، شاخص خطر ذاتی و شاخص پیامد ها می باشد. را ارایه داد. این شاخص ها بر اساس مشخصات حوادث به مورد وقوع خطوط انتقال بر اساس آنالیز اطلاعات آماری که اتفاق می افتد. می توان شاخص ها را انتخاب و وزن های مورد نظر را به دست آورد. سیستم شاخص مورد استفاده در سه گروه شاخص ریسک های ذاتی، شاخص علت و معلول و شاخص پیامدهای حادثه تقسیم میشوند. شاخص ریسک های ذاتی و علت و معلول احتمال های حوادث خطوط لوله را وصف می کنند.

با توجه به دیتاهای تاریخی، حوادث خطوط لوله به صورت اتفاق ناشی می گردند. که از طریق تکرار رخدادها به طور کلی آهسته اتفاق افتاده است. به علاوه حوادث خطوط لوله در ابعاد مختلف شدت ها و تأثیرها به وقوع می پیوندد. این مفهوم نیازمندی اندازه گیری هایی برای به دست آوری مقدار شدت و احتمال وقوع ریسک را به منظور کاهش ریسک ها می رساند.

لین (LIN Xiaofei et. 2012) در سال 2012 میلادی می نویسد که ریسک ها و عدم قطعیت های پروژه همیشه برای مالکان و پیمانکاران. با توجه به مدیریت ریسک مؤثر، مهم و بحرانی تلقی می شود. با توجه به ظرفیت توسعه مدیریت ریسک در پروژه، دو راه صعود خود به خود و بر اساس توانایی برای مدیریت ریسک وجود دارد.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد