ck45,mo40,spk,spkr,ورق دریایی,ورق مخازن بخار,ضد سایش,ضد اسید,استنلس استیل,مانیسمان

ck45,mo40,spk,spkr,ورق دریایی,ورق مخازن بخار,ضد سایش,ضد اسید,استنلس استیل,مانیسمان

ck45,spk,mo40,gla,x52,steels,مانیسمان,لوله آلیاژی,آتشخوار,فروش انواع فولاد آلیاژی,فروش انواع ورق آلیاژی, در سراسر ایران,فولاد رسول دلاکان/09122136675
ck45,mo40,spk,spkr,ورق دریایی,ورق مخازن بخار,ضد سایش,ضد اسید,استنلس استیل,مانیسمان

ck45,mo40,spk,spkr,ورق دریایی,ورق مخازن بخار,ضد سایش,ضد اسید,استنلس استیل,مانیسمان

ck45,spk,mo40,gla,x52,steels,مانیسمان,لوله آلیاژی,آتشخوار,فروش انواع فولاد آلیاژی,فروش انواع ورق آلیاژی, در سراسر ایران,فولاد رسول دلاکان/09122136675

میلگرد ساده فولادی-قیمت میلگرد ساده فولادی-فروش میلگرد ساده فولادی-انواع میلگرد ساده-میلگرد ck45-میلگرد st37

میلگرد ساده فولادی-فروش میلگرد ساده فولادی-قیمت میلگرد ساده فولادی ((قیمت مناسب))

قیمت میلگرد ساده-میلگرد ساده فولادی-فروش میلگرد ساده-میلگرد ساده ck45-میلگرد ساده st37-کاربرد میلگرد ساده

انواع میلگرد ساده-میلگرد ck45-میلگرد st37-میلگرد صنعتی-میلگرد ساختمانی-میلگرد ساده فولادی


انواع میلگرد ساده از نظر جنس، قطر و یا شکل ظاهری به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. برای مثال براساس جنس فولاد مورد کاربرد در این محصول می توان آن را به انواع میلگرد اروپایی. گالوانیزه، پلیمری، استیل، اپوکسی و یا میلگرد سیاه طبقه بندی کرد. از نظر قطر نیز این محصول در سایزهای مختلفی تولیدی که هر یک دارای استفاده های متنوعی هستند.

در دسته بندی دیگری میلگرد ساده را می توان به انواع صنعتی و نوردی تقسیم کرد. در تولید میلگردهای ساده صنعتی از فولاد St37 بکارگیری می شود و دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. برای تولید میلگردهای ساده نوردی نیز از روی نورد گرم استفاده می شود.

میلگرد ساده صنعتی
این محصول با استفاده از فولاد st37 تولیدی و در سایز و قطرهای متفاوتی به بازار عرضه می شود. استاندارد تولید میلگرد ساده صنعتی در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. بنابراین لازم است در هنگام تهیه این محصول به استاندارد مورد استفاده و نحوه تولید آن دقت کنید. میلگرد ساده صنعتی عموماً از سایز 6 تا 20 میلی متری و با کیفیت بالایی در بازار داخلی ایران عرضه می شود.
این محصول همانطوری که از نامش پیداست در صنایع بزرگی همچون خودروسازی، راه سازی و آهنگری مورد استفاده قرار می گیرد. برای تولید این محصول بیلت ها تحت دمای بالا قرار می گیرد و سپس وارد مرحله نورد می شوند. کیفیت و قیمت روزز میلگرد در بازار در برندهای مختلف بر اساس نوع استاندارد و روش تولید متفاوت است.

میلگرد ساده نوردی
میلگرد ساده نوردی یکی از محصولات پرطرفدار در بازار فولاد بوده که به دلیل روش تولید از کیفیت بالایی برخوردار است. برای تولید این محصول به روش نورد گرم در مرحله اول شمش های فولادی حرارت دهی می شود. پس از نیل به دمای 1100 درجه سانتی گراد این مواد اولیه به مرحله نورد ارسال می شوند. در مرحله نورد میلگرد فرم دهی می شود و پس از آن برای عدل بندی و کنترل کیفی مهیا می شود.

تولید میلگرد ساده به روش نورد سرد در میان تولیدکنندگان رایج تر است. در این روش پس از انجام نورد گرم، محصول خنک کاری شده و مقاومت میلگرد افزایش می یابد. میلگردهای ساده تولیدی توسط نورد سرد نسبت به محصولات نورد گرم از مقاومت بالاتری برخوردار هستند. این محصولات گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در مناطق زلزله خیز محسوب می شوند.

کاربرد میلگرد ساده
این محصول به عنوان میلگرد دورپیچ در اعضای سازه ای بتن آرمه یا ساختمان های بتنی آرمه مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد نیز مشاهده می شود که از این نوع محصول به عنوان میلگرد حرارتی در ساختمان استفاده می شود. که یک اشتباه رایج در ساختمان سازی است. همچنین از دیگر مصارف این محصول می توان به شفت های صنعتی و نما اشاره کرد. در حالی که موارد مصرف میلگر آجدار در موارد ساختمانی و ساختمانی و سازه های بتنی است.

کاربرد در ساختمان
در حقیقت این محصول بیشتر کاربرد صنعتی داشته و به ندرت در ساختمان استفاه می شود. از میلگرد ساده برای ساخت خاموت استفاده می شود و محصولات با کیفیت بالا در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. تنها کاربرد میلگرد ساده در ساختمان جهت استفاده به عنوان دورپیچ سدر اجزای سازه ای بتن آرمه بوده. و هرگونه استفاده دیگر پیگرد قانونی خواهد داشت.

کاربرد در صنعت میلگرد ساده فولادی
بیشترین کاربرد میلگرد ساده در صنعت برای ساخت خاموت، پیچ و مهره و میخ است. همانطور که بیان شده به دلیل عدم وجود آج بر روی سطح این میلگرد و کم بودن اصطکاک. از این محصول برای آرماتوربندی استفاده نمی شود. یکی از مهمترین خصوصیات میلگرد ساده قابلیت جوشکاری و خمکاری مناسب این محصول است. که آن را برای استفاده در آهنگری و جوشکاری مناسب می نماید.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com

میلگرد فولادی-قیمت میلگرد فولادی-فروش میلگرد فولادی-انواع میلگرد فولادی-میلگرد

میلگرد فولادی-فروش میلگرد فولادی-میلگرد صنعتی-میلگرد ساختمانی ((قیمت مناسب))

میلگرد فولادی-این نوع میلگرد از فولاد تولید می شود. و در بخش عظیمی از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.میلگرد صنعتی،میلگرد ساختمانی

میلگرد فولادی معمولی

یکی از پرکاربردترین میلگردهای استفاده شده در صنعت ساختمان سازی، نوع فولادی است. این نوع مقطع از فولاد st37 تولید شده و به دو صورت ساده و آجدار تولید می شود. این محصول از مقاومت و استحکام کششی بالایی برخوردار است. میلگرد فولادی معمولی با نام میلگرد سیاه نیز در بازار معروف است. تنها مشکل این نوع میلگرد که موجب شده است تا انواع دیگر نیز معروف شوند، فرسایش و در نهایت شکسته شدن در بتن است. به همین منظور در مناطقی که رطوبت به مقدار زیادی وجود دارد از نوع دیگر میلگرد استفاده می شود.
میلگرد ضد زنگ
میلگرد گالوانیزه
میلگرد اپوکسی
میلگرد ترانس
میلگرد فایبرگلاس
میلگرد صنعتی
این نوع میلگرد از فولاد تولید می شود. و در بخش عظیمی از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع میلگرد با توجه به نیاز و کاربردی که قرار است استفاده شود، تولید می شود. و به همین علت ممکن است در سایزبندی و ابعاد مختلف به بازار عرضه گردد.

میلگرد فولادی از لحاظ شکل ظاهری به دو نوع ساده و آجدار تقسیم بندی می شود و نوع ساده بیشترین کاربرد را در صنعت دارد.

میلگرد ساده نوعی میلگرد صنعتی است و در ساخت تجهیزات، ماشین آلات و ابزارها استفاده می شود. همچنین میلگرد صنعتی با میلگرد آجدار سایزبندی و ساختار هندسی متفاوتی دارد. و در قطرهای مختلفی تولید می شود. میلگرد ساده صنعتی همان میلگرد با استاندارد A1 است.

از آنجایی که در صنعت میلگرد بدون آج بیشتر به کار برده می شود. بنابراین سطح میلگرد صنعتی صاف و صیقلی می باشد. البته گاهاً میلگرد صنعتی به صورت آجدار نیز تولید می شود. و در برخی کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما نوع آجدار میلگرد صنعتی سفارشی بوده و برای مصارف خاص تهیه می شود. مقاومت میلگرد صنعتی در برابر خمش بیشتر بوده و در مقایسه با میلگرد ساختمانی قطر بیشتری دارد.

این میلگرد مقاومت نسبی در برابر رطوبت دارد، تنش تسلیم آن بالای 240 مگاپاسکال و استحکام کششی آن بالای 360 است.

مهم است بدانید مفتول که از جمله مصالح فولادی پر فروش و پرکاربرد در صنعت آهن است. از میلگرد ساده تولید می شود. مفتول از نوع میلگرد صنعتی با کمترین قطر آن است و انعطاف پذیری بسیار مناسبی دارد.

کاربرد میلگرد صنعتی
ساخت پیچ و مهره

ساخت ماشین آلات کشاورزی

ساخت انواع تجهیزات و دستگاه های تولید مواد غذایی

تولید انواع دستگاه ها

خودروسازی

ساخت انواع ابزار

ساخت و تولید انواع اتصالات

خاموت

مفتول

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com

فولاد 7701-فروش فولاد 1.7701-قیمت فولاد 7701-میلگرد 7701-فولاد 7701

فولاد ۷۷۰۱-فروش فولاد ۷۷۰۱-فولاد فنر ۱.۷۷۰۱ ((قیمت مناسب))

فولاد 7701-فروش فولاد 1.7701-قیمت فولاد 7701-میلگرد 7701-فولاد 7701

این فولاد دارای مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت دارد. و مناسب برای استفاده در شرایط سخت و خستگی آور می باشد. همچنین، این فولاد دارای خواص خوبی نظیر مقاومت در برابر خوردگی و سایش است.

کاربرد
این فولاد ضد زنگ برای استفاده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فولاد به دلایل زیادی مورد توجه قرار می گیرد. از جمله مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، قابلیت جوشکاری بالا و مقاومت در برابر درجه حرارت بالا.

از این نوع فولاد در صنایع خودروسازی، هوا و فضا، صنعت دریایی، صنایع شیمیایی و صنعت نفت و گاز استفاده می شود. این فولاد به عنوان ماده اولیه برای تولید قطعات پایه مانند شفت ها، پیچ ها، صفحات، لوله ها و اتصالات استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای فولاد 1.7701 می توان به ساخت قطعات هیدرولیکی، قطعات پمپ، قطعات توربین، بدنه کشتی ها و آبشارهای زیستی اشاره کرد. همچنین این فولاد در ساخت و تولید تجهیزات آشپزخانه و وسایل خانگی نیز استفاده می شود.

فولاد 1.7701 یکی از فولادهای سردکار شده با سیلیکون می باشد. و دارای خواص مکانیکی قابل توجهی است. برخی از خواص مکانیکی این فولاد عبارتند از:

مقاومت در برابر تسلیم: این فولاد دارای مقاومت بالا در برابر تسلیم است که به معنای تحمل استرس های بالا بدون تغییر شکل دائمی است.

مقاومت در برابر کشش: این فولاد به خوبی مقاومت خود را در برابر نیروهای کششی نشان می دهد. و به راحتی از شکستگی جلوگیری می کند.

سختی: این فولاد دارای سختی بالا است که به معنای مقاومت در برابر سایش و خوردگی است.

تغییر شکل: این فولاد دارای تغییر شکل پلاستیک بالا است. به این معنی که با اعمال نیروهای خارجی توانایی تغییر شکل دائمی را دارد.

انعطاف پذیری: این فولاد دارای انعطاف پذیری بالا است. که به معنی توانایی انجام تغییرات شکل در محیط های مختلف است.

مقاومت در برابر خوردگی نیز یکی دیگر از ویژگی های مکانیکی این نوع فولاد است.

نام های دیگر فولاد 1.7701

AISI 7701

ASTM A682

SAE 7701

JIS SNCM220

DIN 1.6523

GB 20CrNiMo

UNI 20NiCrMo2

AFNOR 20NCD2

BS 805H20

GOST 18KHN3MA

این فولاد به دلیل ترکیب خاصی از عناصر شیمیایی ترکیب می شود. که شامل خواص شیمیایی و مکانیکی زیر می گردد.

  1. مقاومت در برابر زنگ زدگی: فولاد 7701 به دلیل حضور عناصری مانند کروم و نیکل، مقاومت بسیار بالا در برابر زنگ زدگی دارد. این فولاد مقاوم در برابر تأثیر عوامل محیطی مانند آب شور، رطوبت و اکسیژن است.
  2. مقاومت در برابر خوردگی: فولاد 7701 نیز مقاومت بالایی در برابر خوردگی از نوع فعال و خوردگی نشان می دهد. این به دلیل حضور عناصری مانند مولیبدن و نیتروژن در ترکیب شیمیایی آن است.
  3. مقاومت مکانیکی: فولاد 7701 دارای مقاومت مکانیکی بالا است. این فولاد مقاومت مناسبی در برابر فشار، کشش و خمش دارد و قادر است تا به خوبی در برابر تنش مقاوت نماید.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com

عملیات حرارتی فولادها-مروری بر عملیات حرارتی فولادی-دلایل عملیات حرارتی-نرمالیزه

مروری بر عملیات حرارتی فولادی

عملیات حرارتی فولادها-مروری بر عملیات حرارتی فولادی-دلایل عملیات حرارتی

عملیات حرارتی فولادها-مروری بر عملیات حرارتی فولادی-دلایل عملیات حرارتی

گرم کردن و سرد کردن زمانبندی شده ی فلزات. سرامیک ها و آلیاژها را به منظور بدست آوردی خواص مکانیکی و فیزیکی مطلوب، عملیات حرارتی می نامند. عملیات حرارتی برای تغییر خواص فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و به ویژه متالورژیکی مواد استفاده می شود. عملیات حرارتی برای مواد غیر فلزی مانند شیشه ها و شیشه-سرامیک ها نیز بکار می رود.

دلایل عملیات حرارتی

  1. تنش زدایی تنش های ناشی از عملیات و فرایندهای تولید
  2. ریز کردن دانه بندی
  3. افزایش مقاومت به سایش با ایجاد لایه سخت بر سطح. و در عین حال افزایش مقاومت به ضربه با به وجود آوری مرکز نرم تر در داخل قطعه
  4. بهبود خواص فولاد به منظور اقتصادی کردن جایگزینی بعضی از انواع ارزان تر فولاد به جای انواع گران آن
  5. افزایش جذب انرژی ضربه فولاد
  6. بهبود خصوصیات برش در فولادهای ابزار
  7. بهبود خواص الکتریکی
  8. تغییر یا بهبود خواص مغناطیسی

عملیات حرارتی فولادها

فولاد از نظر خاص مناسبی که در عمل دارد، یکی از مهمترین مواد فلزی است.

یکی از دلایل عمده ای که می توان فولادهایی با خواص مختلف بدست آورد. همان تبدیل ساختمان کریستالی آهن از آلفا به گاما با تغییر درجه حرارت می باشد. این تبدیل مطابق با نمودار آهن-کربن می تواند در حد زیادی تحت تأثیر کربن قرار گیرد. برای مثال سختی و استحکام در فولادهای سریع سرد شده (آب داده شده) بستگی به میزان درصد کربن موجود در آنها دارد.

متداول ترین عملیات حرارتی فولادها

  1. کربن دهی سطحی
  2. بازپخت کامل (آنیلینگ)
  3. آنیلینگ جهت کروی کردن سمنتیت
  4. نرماله کردن (نرمالیزاسیون)
  5. کوئنچ کردن
  6. برگشت دادن (تمپر کردن)
  7. تنش زدایی

متداول ترین عملیات حرارتی که معمولاً برای فولادها انجام می شود و ما به آن می پردازیم. به قرار زیر است:

آنیل: هدف دستیابی به یک ساختار متالورژیکی کاملاً همگن و پایدار. (معمولاً فریت و یا پرلیت) و عاری از تنش های پسماند و اثرات کارسرد و جدایش می باشد. قطعات آنیل شده معمولاً بیشترین انعطاف پذیری و کمترین استحکام را دارند. برای انجام آنیل معمولاً بعد از قرار دهی نمونه ها برای مدت زمان مشخص در دمای آستنیته، در محیط کورۀ خاموش خنک می شوند.

نرماله: در این عملیات حرارتی قطعات در محیط هوا خنک می شوند. به این ترتیب ساختار با دانه بندی ریز بدست خواهد آمد.

کوئنچ و تمپر: پس از سرد کردن سریع فولادها ز دمای آستنیت در یک محیط خنک کننده مانند روغن، آب نمک و … فرصت برای تشکیل ساختارهای پایدار داده نمی شود. و نهایتاً ساختارهای شبه ناپایدار یعنی مارتنزیت تشکیل می شود. اگرچه به علت حلالیت فوق اشباع کربن و همچنین دانسیتۀ زیاد عیوب کریستالی در شبکه بلوری مارتنزیت، استحکام بسیار زیاد است. اما انعطاف پذیری و مقاومت به ضربه آن کم است.

برای دستیابی به خواص مکانیکی بهینه معمولاً ساختارهای مارتنزیتی را در دمایی کمتر از 700 درجه سانتی گراد، حرارت می دهند. به این ترتیب با وجود کاهش کمی در استحکام و سختی، انعطاف پذیری به مقدار قابل ملاحظه ای زیاد می شود.

اصول و مبانی عملیات حرارتی:

  1. حرارت فولاد تا دمای آستنیتی
  2. نگهداری فولاد در این دما برای تشکیل فاز آستنیت همگن (زمان هم دما سازی)
  3. کاهش دمای فولاد با سرعتی مشخص بر اساس خواص مورد نظر
  4. گرم کردن تا دمای بالا ولی کمتر از دمای بحرانی (در صورت لزوم)

تغییر فاز در فولادها به نگام گرم کردن

پیش از گرم کردن ساختار میکروسکوپی فولاد شامل فریت و پرلیت و کاربیدها است. با حرارت دهی تا نیل به دمای بحرانی تغییر فاز با جوانه زنی آستنیت آغاز می شود. با افزایش دما، فریت و سمانتیت درون آستنیت حل می شوند. پس از حل شدگی کاربیدها فاز آستنیت همگن حاصل می آید. فزایند آستنیتی شدگی در دمای بالا به سرعت انجام می پذیرد. برای فولاهای هیپریو تکتوئید و هیپویوتکتوئید با دما را بیشتر افزایش دهیم.

تغییر شکل آستنیت به هنگام سرد کردن

اگر فولاد با زمینه آستنیت همگن را به آرامی خنک کنیم فازهای فریت، پرلیت و سمانتیت تشکیل می شود. در صورت افزایش آهنگ خنک کاری به باینیت و مارتنزیت می رسیم.

در فولاد یوتکتوئیدی تغییر شکل آستنیت و پرلیت هنگامی است که دمای آستنیت کمتر از دمای بحرانی شود. و آهنگ خنک کاری آهسته باشد. در فولادهای هیپریوتکتوئیدی و هیپویوتکتوئیدی، بین دماهای بحرانی فوقانی و تحتانی، فریت یا سمانتیت تشکیل می شود.

اگر سرعت خنک کاری فولاد را یاد کنیم (بالاتر از خنک کاری بحرانی) مستقیماً فاز مارتنزیت تشکیل می شود. که سخت و مستحکم است.

عملیات نرماله کردن:

عملیات نرمالیزه یکی از انواع عملیات حرارتی است. عملیا نرمالیزه فولاد حرارت دهی در درجه حرارت های کمی (حدود 50 درجه سانتی گراد). بالاتر از خط Acm، و نگهداشت کافی در آن درجه حرارت برای تبدیل کامل به آستنیت. و سپس سرد کردن در خارج از کوره، یعنی در هوای تقریباً ساکن، تا دمای معمولی محیط است.

بعد از عملیات نرمالیزه، ساختار دانه ای ریز و یکنواخت با خواص معین خوبی حاصل می آید. بنابراین عملیات نرمالیزه می تواند عملیات حرارت اولیه ای با موقعیت معین برای عملیات حرارتی بعدی باشد. زیرا به کمک عملیات نرمالیزه تمام تغییراتی که در نتیجه عملیات قبلی بر روی فولاد در ساختار دانه ای. و در خواص معین ظاهر می گردد بر طرف می شود.

در عملیات نرمالیزه سرعت سرد شدگی تأثیر قابل توجهی روی درجه حرارت تبدیل آستنیت و ریزی پرلیت خواهد داشت. عموماً هر چقدر سرعت سرد شدگی بیشتر باشد. درجه حرارت تبدیل آستنیت پایینتر و پرلیت ریزتر خواهد بود.

بهتر است قطعات فولادی مورد ریختگری بعد از تولید نرمالیزه شوند. تا چنانچه احیاناً ساختاری با خواص مکانیکی نامناسب در آنها ایجاد شده بر طرف شود.

در مواردی برای حصول دانه های درشت، فولاد را در درجه حرارت عملیات نرمالیزه حرارت می دهند و سپس سرد می کنند. فولادی که این چنین حاصل می آید. دارای دانه های درشت می باشد و تا حدودی با تردی کمتر دارای قابلیت خوبی برای عملیات براده برداری است.

مهترین مزایای عملیات نرمالیزه

  1. افزایش انعطاف پذیری
  2. یکنواخت کردن ریز ساختار
  3. ریز کردن دانه ها
  4. افزایش قابلیت ماشینکاری
  5. یکنواخت کردن بیشتر عناصر آلیاژی

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com

لوله Api گازی-فروش لوله گازی Api-قیمت لوله گازی Api-کاربرد لوله Api گازی

لوله API گازی -فروش لوله API-قیمت لوله API-لوله فولادی API-لوله آلیاژی API-لوله بدون درز -لوله درز دار ((قیمت مناسب))

لوله Api گازی-فروش لوله گازی Api-قیمت لوله گازی Api-کاربرد لوله Api گازی

Api مخفف عبارت American Petroleum Institute به معنای انجمن نفت آمریکا می باشد. چراکه سیاست ها و پروتکل های تولید و نظارت و استاندارد لوله api، در این مجموعه طراحی و به جهان ارائه گردیده است.

فولاد api همان فولاد کربن منگنز می باشد که مقادیر بسیار کمی از عناصر میکروآلیاژی به آن اضافه و باعث استحکام آن گردیده است.

مشخصه بسیار مهم فولاد api به شرح زیر است.

  • قاومت تسلیم بسیار بالایی دارند
  • ازدیاد طول نسبتاً بالا و مطلوب دارند
  • دمای انتقال شکست نرم به شکست ترد پایین می باشد
  • چقرمگی بالا در این فولاد مطرح می باشد

استاندارد ابعادی لوله API 5L منطبق بر استاندارد ASME B36.10 و دارای مشخصات زیر می باشد.

لوله API 5L گرید b در گریدهای B-X42-X52-X56-X60-X65-X70 تولید می شود.

لولهِ API 5L در قطرهای 40,26,20,16,12,10,8,6,4,3,2,1/2 تولید می شود.

لوله API گرید b در رده های SCH 10, SCH 20, SCH 40, SCH STD, SCH 80, SCH XS, SCH 160 تولید می شود.

لوله های api در دو نوع مانیسمان (بدون درز) و لوله درز دار در داخل ایران موجود می باشد. البته متأسفانه نوع مانیسمان و بدون درز آن کمتر معروف است. بیشتر مردم و بازار، لوله های api را فقط با بخشی از لوله های Api مثل لوله سپاهان اطلاق می نمایند.

خوشبختانه طی سالهای اخیر، با گسترش صنایع و توفیق اجباری ناشی از عدم ورود کالاهای خارجی. کارخانجات متعددی در ایران اقدام به تولید لوله api نمودند.

  1. کارخانه لوله گاز سپاهان
  2. کارخانه لوله api سپنتا شامل سه کارخانه در شهرهای تهران، مرند و اهواز
  3. لوله api ساوه
  4. لوله api کچو

لوله api از ورق خاص تولید می گردد یعنی آنالیز مواد و آنالیز شیمیایی این محصول در ترکیبات. که از جمله مهمترین آنها سیلیس و فسفر می باشد، متفاوت است. روش تولید و جوشکاری و تست های مربوطه تحت استاندارد نفت آمریکا، American Petroleum Institute صورت می گیرد.

اغلب اوقات بیشترین اعتماد روی لوله api سپاهان و لوله گاز api سپنتا می باشد.

از آنجایی که لوله api به علت داشتن نوع ورق خاص و نوع جوش و تست خاص، از تحمل فشار بالاتری برخوردار می باشد. در ایران جهت لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی تولید گردیده است.

لوله api تا 80 بار فشار معادل حدود 1160 پوند تست می گردد. در جایی که برای لوله کشی گاز 10 الی 15 پوند. و برای لوله کشی آتش نشانی 10 بار یا حدود 145 فشار تست نیاز دارید. لوله api دارای ضریب اطمینان بالایی می باشد.

لوله مانیسمان api در واقع لوله ای است که یک پارچه به صورت استوانه تولید می گردد. برای تولید لوله مانیسمان api به دو روش سرد و گرم وجود دارد.

در روش سرد یک مندریل وارد یک قطعه استوانه ای و با فشار جک صورت می گیرد. قطعه مورد نظر همراه با مندریل از غلتک های دوار عبور نماید. تکرار این عملیات باعث نازک شدن جدا لوله می گردد. سپس لوله با عبور از بوش، سایز شده و به طول 6 متر برش می خورد.

اصطلاح شلیک با شلیک مقایسه نگردد. این عملیات با ورود ناگهانی یک سنبه توسط یک جک هیدرولیک اتفاق می افتد.

لوله درز دار api در واقع لوله ای است که از ورق api و با درز جوش تولید می گردد. یعنی در سراسر لوله یک درز جوش ملاحظه می کنید.

لوله درز دار api با استفاده از نوعی ورق آلیاژی که به کربن منگنز و با ترکیبات میکروآلیاژی موسوم است، تولید می گردد. روش تولید لوله درز دار api به این صورت است که ابتدا ورق مربوطه به صورت های نواری برش می خورد. و سپس با عبور از چندین غلطک طی چندین عملیات به یک استوانه تبدیل می گردد.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com